We houden de moed erin!

11 november 2021 - Porto Torres, Italië

Daar zitten we dan in de middel of ‘even niets’ wachtende op de boot naar Spanje. Terugkijkende naar onze ervaringen op Sardinië  lijkt het net alsof we als een razende van noord naar zuid zijn gevlogen. Telkens snel verder om niets te willen missen en optimaal te profiteren van de zonuren. En dan vanuit het zuiden in één ruk terug en dan opeens strand je op het strand. De storm vanuit zee verstoort onze gedachten. Dit eiland is fantastisch en wat hebben we mooie dingen gezien! Ondanks dat het weer is omgeslagen zijn de hoge golfen nog steeds aanlokkelijk. Heerlijk om nog even de zee in te gaan en als in een soort trance blijf je kijken. Maar de storm kost ook veel energie. Onbewust moeten we ons staande houden in een camper die continu beweegt. Pas als we in landelijke omgeving stil staan merken we hoe heftig het eigenlijk was.

Beestenbende - Net als we opnieuw klaar zijn voor vertrek naar de boot krijgen we bericht. De afvaart is weer uitgesteld. Nu slechts met één dag. We besluiten terug te rijden naar onze laatste camper plek met fantastische beesten bende ter vermaak erbij! Drie honden, diverse katten, drie pauwen, konijnen, kippen, een varken, eenden, ganzen, tien geiten, een ezel, vijf paarden, drie hanen (één zo schor dat we telkens moeten lachen) én een grote dikke oude koe. Geweldig! Mijn voorkeur? De kleine hond. Die zou ik zo mee willen nemen. Zo’n vrolijk blij beest die past in elke tas.

Gatenkaas - Met hulp van de navigatie rijden we via een andere route terug naar de gezellige beesten boel. Als we denken er bijna te zijn komen we uit op een ‘leuke’ landelijke weg. Wat mooi hier zeggen we nog en vlak daarna wordt de weg steeds slechter. Het is alsof je over een grote gatenkaas rijdt. De gaten zijn door de regen gevuld met water en de diepte is niet te zien. Michiel rijdt en we houden het graag veilig. “Kun jij op je slippers vooruit lopen en testen hoe diep het is?” is zijn verzoek. Leuk! Ik spring op m’n slippers uit de camper en loop met lange stok vooruit. Het voelt alsof we even op Safari zijn!

Moed erin houden - Na een zoveelste wijziging met overnachting in de haven rijden we eindelijk de boot op. Binnen is het een logistieke chaos. We zijn blij als de camper veilig staat en onze hut hebben gevonden. We houden de moed erin …

1. Kiek:
    11 november 2021
    Wat fijn dat jullie, na enig oponthoud, maar toch mooie belevenissen, nu naar Spanje 🇪🇸 onderweg zijn. Hopelijk daar nog lekker ☀️☀️. Nu al benieuwd naar jullie avonturen daar 👍😘
  2. Anouk & Michiel:
    13 november 2021
    Dank!! Yes het is gelukt. We zijn over. Aankomst midden in de nacht beide klaar wakker dus besloten om direct stuk door te rijden richting het zuiden. Zeer rustig op de weg en dat schiet dan lekker op. Zijn nu in Valencia, mooie leuke stad om te fietsen, 20 graden volle zon. En net nog even met flinke golven gezwommen in zee. Heerlijk! 🌞😎😷
  3. Eva:
    19 november 2021
    Wat een heerlijke foto’s!
  4. Anouk & Michiel:
    23 november 2021