Gran final

8 januari 2022 - Peñíscola, Spanje

Langzaam reizen we terug naar Nederland. Met tips van diverse overwinteraars hebben we de route terug uitgestippeld. We rijden nu wat kortere afstanden zodat we de laatste warme dagen maximaal mee pikken. De frisse nachten beginnen al te wennen en wat zijn we blij met onze dikke dons dekbedden. Die komen nu eindelijk ook van pas.

Het is nog steeds opvallend vol op sommige campings. We zien heel veel Duitsers, Nederlanders, Fransen. Hier en daar een Engelsman, enkele Zwitsers en tussendoor hoor je dan opeens een Spaans gezin. Want ja, die springen er vaak net iets bovenuit met hun temperament. En dit zijn voor ons nu gratis luistervaardigheid trainingen. We leren dat er altijd iets is met de 'casa' en in de familie met  'abuela'…

De laatste keer
In alles wat we nu doen speelt telkens de gedachte; is dit de laatste keer? Een halve dag bij de wasserette 'zijn', een frisse duik in zee, de zonsopgang, een sterrenhemel zonder lichtvervuiling, de volle maan, de nieuwe maan, een koude douche op het strand etc etc. Afscheid nemen, daar zijn wij niet zo goed in.

En dat brengt ons ertoe dat we nadenken over een vervolg. Wellicht deze zomer richting Scandinavië, wie weet. Maar nu eerst terug naar Nederland. Vrijdag a.s. kunnen we onze ‘casa’ weer in. We kijken er naar uit om jullie weer te zien ..

1. Marianne &Vincent:
    8 januari 2022
    Lieve stoere trekkers. We hopen dat jullie nog een paar heerlijke dagen hebben. Het leven in Driebergen Noord heeft niet stil gestaan ...we zien uit naar jullie verhalen. Goede thuisreis!!
  2. Anouk & Michiel:
    9 januari 2022
    Wat lief dank. We komen graag langs als we weer in 3B zijn.
  3. Caroline Hoekman:
    8 januari 2022
    Leuk dat jullie weer bijna thuis zijn. Fijn dat de reis zo goed is bevallen. Afscheid nemen hoeft volgens mij niet. Gewoon lekker blijven reizen. Tot snel!!
  4. Anouk & Michiel:
    9 januari 2022
    Dank en jaaaa dat gaan we zeker doen. Tot snel!
  5. Kiek:
    9 januari 2022
    Geniet nog even van de vrijheid en de reis. Vast ook lekker om straks weer (even) thuis te zijn en plannen te maken voor nieuwe avonturen ☀️. Save Travel 😘
  6. Anouk & Michiel:
    9 januari 2022
    Dank en ja thuis zullen we vast snel gewend zijn (met heel veel luxe en ruimte).
    Enorm zin om ook weer te golfen op Anderstein!
    Fingers crossed dat Michiel later dit jaar volgt. Dat zou echt heel fijn zijn.