Hola queridos amigos

19 december 2021 - Salobreña, Spanje

Alweer een tijd geleden dat we iets van ons hebben laten horen. Maar wat ons betreft is dat een goed teken. We leven steeds meer in het moment. Daar waar we ‘zijn’ is het goed zoals het zich aandient. Mogelijk hebben de meditatie en yoga oefeningen die we veel doen snel een gunstig effect op ons welzijn. "Missen we Nederland dan niet?" kreeg Michiel als vraag. Tja, als we horen dat het nu donker, koud en saai is in Nederland en in totale lockdown zit. Dan zitten wij echt liever hier en zouden dit graag verlengen. De dagelijkse zonuren, gem. 18 graden en het hele dag buiten zijn doet ons erg goed. We mogen genieten, kunnen van alles doen maar niets moet. We volgen ons gevoel en wat dagelijks op ons af komt. Sowieso elke dag minimaal 1u Spaanse les zodat we steeds beter worden in de kleine conversaties. Wat wij en de Spanjaarden erg leuk vinden. En met name Michiel steeds beter in wordt.

Kundalini - In Altea hebben we Kaye uit de UK ontmoet. Zij reist rond en geeft online Kundalini yoga. Kundalini yoga is een manier om de levensenergie, die we allemaal in ons hebben, aan te wakkeren en door je heen te laten stromen. De oefeningen bestaan uit verschillende ademhalingstechnieken en kleine lang herhalende bewegingen. Hier en daar vergt het wat aanpassing en de camper gaat soms wat heen en weer. “Wat denken de buren…." dat laten we los. Vol levensenergie komen wij de camper uit!

Zon, zee en zandstrand - Het is telkens weer een kunst om een mooie plek dichtbij zee te vinden. En toch komen we regelmatig dezelfde mensen tegen, dus zo spannend is het ook weer niet. Iedereen verblijft nu aan dezelfde kant van Spanje omdat het weer hier goed is. Wat ons verrast is de letterlijke aantrekkingskracht van de zon en de zee. Elke zonsopgang wil je zien en de golven die door de sterke wind steeds hoger worden, daar blijf je haast geobsedeerd naar kijken. Wat een power en wat is moeder natuur toch mooi! Waar mogelijk doet Michiel zijn loopoefeningen in het zachte zand, fietsen we in de omgeving en nemen nog steeds die ene duik in zee. Ik wil het geen zwemmen meer noemen. Het is meer een bad nemen en het versterken van het immuunsysteem.

Golfen - In Aguilas staan we voor het eerst sinds lang weer samen op de golfbaan. Heerlijk om weer te spelen en wat een luxe met caddy Michiel. En dat precies op de enige ochtend dat het vijf minuten regent. Een week later ontmoeten we Piet in Roquetas de Mar. We hebben net een teetime geboekt en hij blijkt ook te golfen. Vorig jaar is zijn vrouw overleden en hij is dit jaar voor het eerst alleen op reis. We besluiten dat ik met hem weer eens 18 holes ga spelen en Michiel krijgt een middag vrij!

Laatst las ik ergens; 'als mens delen we een diep, natuurlijk verlangen naar geluk, vrijheid en verbondenheid'. En dat is wat ons betreft de spijker op zijn kop. Al met al blijft het verschil tussen hier zijn en de situatie in Nederland erg onwerkelijk. Mogen ons verhaal en de vele foto’s (zie fotomap op de website) wat licht en warmte brengen in de donkere dagen in Nederland…  liefs van ons.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kiek:
    21 december 2021
    qué maravillosos Anouk y Michiel.
    Geniet ☀️ en pluk de dag.
    Veel groetjes uit Zeist
  2. Anouk & Michiel: