Geluk bij een ongeluk

8 augustus 2021 - Driebergen-Rijsenburg, Nederland

Happy camper rijd ik terug naar huis. De tv is geïnstalleerd. Het was bikkelen voor Wilfred om een franse satellite om te zetten, maar het is gelukt. Hoera! We zien de Olympische mannen bij de estafette zilver binnen hengelen. De blijheid straalt de camper binnen, wat een toffe prestatie van die mannen.

Happy camper rijd ik terug naar huis. Luisterend naar nostalgische Hollandse hits neem ik een voorschot op het reisgevoel. Het is zeer rustig op de weg en ik ben bijna thuis ....  en dan opeens BOEM!

In de zijspiegel zie ik de ree over de vluchtstrook de berm invliegen. Er vliegt iets mee, is dat een poot? Kan dat? In enkele seconden gaat er van alles door me heen. Ik zag hem in een flits staan en dacht daar ben ik voorbij. En dan spring ie alsnog. Hoezo !??! Zou het de zijlampjes zijn geweest? Stoppen met een camper op de vluchtstrook lijkt mij te gevaarlijk dus ik rijd door naar huis. De lol is er bij mij af.

Bij thuiskomst check ik even snel of er schade is. Het is al donker en dan valt alles mee. Ik heb geen idee wat je in dit soort situaties eigenlijk moet doen. Het blijkt dat je verplicht bent om te stoppen en direct de politie moet bellen. De dame aan de telefoon stelt met iets gerust. "Mevrouw, we worden dagelijks gebeld over een ree die de snelweg op is gegaan'. Op dat moment besef ik me dat dit ook heel anders had kunnen aflopen.

Zondag ochtend zien we samen wat echt de schade is. Maandag bel ik voor het eerst onze verzekering.  "Goedemorgen, wij zijn nieuw en u zou nog onze camper papieren krijgen. Kan ik direct bij u ook een claim indienen? De dame blijft gelukkig heel vriendelijk. Zou zijn vaker gekke schades afhandelen? :-). Grote tegenvaller is de reparatie die lang op zich laat wachten. Vanwege vakantie en populariteit zijn was pas half oktober aan de beurt. Als noodoplossing wordt onze baby strak gezet met tyraps en tape.

1. Taco:
    24 augustus 2021
    Fuck lkkr begin zo! Gelukkig geen olifanten in dit land haha
  2. Anouk & Michiel:
    24 augustus 2021